Indsatsplan – Børn der forlader en institution eller forsvinder i forbindelse med ekskursioner, ture o.l.
Indsatsplan – Børn der forlader en institution eller forsvinder i forbindelse med ekskursioner, ture o.l. - Vipperød Skole |
|
Situation |
Denne indsatsplan handler om de situationer, hvor et barn forsvinder fra eller forlader en institution. Det kan både være på selve matriklen eller i forbindelse med ture, lejrskoler, ekskursioner mm. |
Alarmering |
Alarmering kan komme fra andre børn, ansatte eller øvrige personer, som har observeret et barn, der vækker bekymring, idet barnet færdes på egen hånd Den, der modtager beskeden om et bortkommet barn, alarmerer pædagogisk leder Vivi Borello. pædagogisk leder Vivi Borello.:
Vurderer behovet for og kontakter evt. den centrale krisestab. |
Opgaver |
Indskoling/mellemtrin
Udskoling Dette er ikke umiddelbart en akut situation, men barnets alder og funktionsniveau skal selvfølgelig tages i betragtning. Har eleven været væk over 1 time og der ikke kan skabes kontakt til eleven, bliver situationen akut. Brug evt. en kammerat til at komme i kontakt med eleven via mobiltelefon. |
Handling
|
Straks
Umiddelbart efter/ resten af dagen
Opfølgning Uddrag og overdrag umiddelbar læring af situationen. Sikre tryghed i den øvrige forældregruppe og børnegruppe – afhængigt af, hvad der er sket. |
Ledelse og organisation |
Alle enheder/arbejdspladser udpeger en lokal krisestab. Krisestaben består af navngivne personer fra ledelsen og kontaktinformation. Se ’Delplan for Læring og Trivsel’ for uddybelse af rollerne.
Pædagogiske ledere eller skoleleder har ansvaret for kommunikation og opfølgning. |
Bemanding og udstyr |
|
Kommunikation |
|
Kontaktoplysninger |
Nina Gregers Faxe
|
Evt. andre opmærksomhedspunkter |
*SÅDAN YDER DU PSYKISK FØRSTEHJÆLP HVIS DER ER SKET EN ALVORLIG ULYKKE:
|
Opdatering/ændring |
Opdateret af Lærke Christiansson den 28-02-2024
|
Sidst opdateret
28.02.2024
Ansvarlig redaktør