Indsatsplan – Børn der forlader en institution eller forsvinder i forbindelse med ekskursioner, ture o.l.
Indsatsplan – Børn der forlader en institution eller forsvinder i forbindelse med ekskursioner, ture o.l. - Ågerup Skole |
|
Situation |
Denne indsatsplan handler om de situationer, hvor et barn forsvinder fra eller forlader en institution. Det kan både være på selve matriklen eller i forbindelse med ture, lejrskoler, ekskursioner mm. |
Alarmering |
Alarmering kan komme fra andre børn, ansatte eller øvrige personer, som har observeret et barn, der vækker bekymring, idet barnet færdes på egen hånd Den, der modtager beskeden om et bortkommet barn, alarmerer pædagogisk leder Sune Leibrandt. pædagogisk leder
|
Opgaver |
Indskoling/mellemtrin
|
Handling
|
Straks
Umiddelbart efter/ resten af dagen
Opfølgning Uddrag og overdrag umiddelbar læring af situationen. Sikre tryghed i den øvrige forældregruppe og børnegruppe – afhængigt af, hvad der er sket.
|
Ledelse og organisation |
Alle enheder/arbejdspladser udpeger en lokal krisestab. Krisestaben består af navngivne personer fra ledelsen og kontaktinformation. Se ’Delplan for Læring og Trivsel’ for uddybelse af rollerne.
pædagogisk leder eller skoleleder har ansvaret for kommunikation og opfølgning. |
Bemanding og udstyr |
|
Kommunikation |
|
Kontaktoplysninger |
|
Evt. andre opmærksomhedspunkter |
*SÅDAN YDER DU PSYKISK FØRSTEHJÆLP:
|
Opdateret/ændret |
Opdateret af Lærke Christiansson den 28-02-2024
|
Sidst opdateret
28.02.2024
Ansvarlig redaktør